تحقق شعار اقتصاد مقاومتی با مدیریت صحیح منابع؛

افزایش 10 درصدی تولید با وجود موانع اقتصادی / تولید ملی رقیبی سر سخت برای سامسونگ و ال جی در عراق ساخت

کد خبر : 6361
یکشنبه 14 آذر 1395 - 10:15

مدیر عامل یکی از واحد های صنعتی موفق گفت: این واحد تولیدی با وجود موانع اقتصادی فعلی صنعت، فعالیت روبه رشد خود را بدون هیچ مانعی ادامه داد تا جایی که در ماه های اخیر تولید این واحد با 10 درصد رشد به نسبت سال قبل روبرو بوده است و در حال حاضر به دلیل کیفیت بالا با محصولات سامسونگ و ال جی در عراق به رقابت پرداخته است.

حسین ایزدی مدیر عامل کارخانه برفاب در گفت و گو با خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور بیان کرد: این واحد تولیدی با وجود 1300 کارگر و موانع اقتصادی فعلی صنعت، فعالیت روبه رشد خود را بدون هیچ مانعی ادامه داد تا جایی که در ماه های اخیر تولید این واحد با 10 درصد رشد روبرو شد.

 

وی افزود: از زمانی که طرح فروش مدت دار خود را به بازار عرضه کردیم علاوه بر افزایش فعالیت تمام خطوط مدار تولید با بهره وری چشمگیری روبرو شدیم؛ البته در این طرح مشکل کاهش نقدینگی وجود دارد چرا که باز پرداخت هزینه های فروش از یک ماه به چهار تا پنج  ماه تغییر یافته است.

 

ایزدی درباره افزایش 10 درصدی تولید سخن به میان آورد و تصریح کرد: این واحد صنعتی ظرفیت تولید سالانه 750 هزار دستگاه را داراست که 75 درصد آن به کشورهای همسایه از جمله عراق صادر می شود و مابقی به تمام نقاط ایران عرضه می گردد و خوشبختانه با افزایش بهره وری به نسبت سال قبل تولید ما 10 درصد رشد به خود تعلق داده است.

عضو هیئت مدیره علاوه بر بیان عدم وجود مشکلات اقتصادی در این کارخانه از فعالیت تمام خطوط تولید و به کارگیری ظرفیت 100 درصدی صحبت کرد و اظهار داشت: محصولات کارخانه نام برده به دلیل تکنولوژی بالا و به روز رسانی مدار تولید از کیفیت خوبی برخوردار است وحتی در کشور عراق این برند با محصولات سامسونگ و ال جی به رقابت پرداخته است.

 

این تولید کننده موفق در ادامه اعلام داشت: خوشبختانه در سال های جاری  برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش نمودیم بخش اعظمی از مواد اولیه محصولاتمان را از داخل تامین کنیم که به لطف خدا این مهم حاصل شد و تنها بخش ناچیزی از منابع خام از کشورهایی همچون چین و ترکیه به ایران وارد می شود که دلیل آن انحصاری بودن محصول و عدم توانایی تولید آن قطعه در کشورمان است.

 

مدیر عامل دلیل تعدیل نیروی اخیر را افزایش بهره وری دانست و اذعان کرد: در چند ماه گذشته تعداد 100 نفر از کارگران به دلیل افزایش بهره وری درتولید تعدیل نیرو شدند؛ لازمه هر واحد صنعتی برای به روز رسانی و قابل رقابت بودن با بازار جهانی داشتن نیروهای کارآمد و متخصص است لذا با تعدیل نیرو بهره وری خود را افزایش دادیم.

 

لازم به ذکر است این کارخانه در سال 1369 تاسیس و در 1370 عرضه محصولات خود را آغاز نمود و امروزه تولید لوازمی چون کولر، کولر آبی، آبگرم کن، بخاری و ماشین لباسشویی را عهده دار است.

 

 شرکت برفاب به جهت اقدامات و فعاليت هاي اثر بخش درحوزه منابع انساني، حفظ و نگهداري کارکنان، تامین منابع رفاهي، افزایش توليد همگام با کيفي سازی محصولات از ميان واحدهاي راه يافته به مرحله نهايي به عنوان واحد نمونه ملي در سال94  انتخاب شد.

 

[[{"fid":"15068","view_mode":"default","type":"media","attributes":{"style":"width: 450px; height: 240px;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه