رییس سازمان بسیج کارگری:

امروز در جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم/ ملت زیر بار خفت سازش با استکبار نمی رود

کد خبر : 316
سه شنبه 9 اردیبهشت 1393 - 14:07

رییس سازمان بسیج کارگری گفت: کارگران و فعالان صنعت و تولید امروز با همه توان و ظرفیت خود در برابر مشکلاتی که استکبار جهانی در سالیان اخیر در زمینه اعمال تحریم های ناجوانمردانه به وجود آورده در میدان ایستاده اند و با روحیه جهادی مشغول خدمت هستند.

 

به گزارش پایگاه اطاع رسانی بسیج کارگری کشور، رمضانعلی طالبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جهاد و مقاومت خبرگزاری بسیج به مناسبت نهم اردی بهشت ماه، سالروز گرامی داشت روز بسیج کارگری خاطرنشان کرد: سازمان بسیج کارگری یکی از تشکل های زیر مجموعه سازمان بسیج مستضعفین است که از اواخر سال 88 مستقل شد و در سال 90 نیز توانست برنامه 5 ساله و راهبرد خود را تدوین کند.

وی افزود: سازمان بسیج کارگری به عنوان سازمانی که در سطح کشور و سراسر استانها در بیش از 2 هزار واحد تولیدی- صنعتی دارای رده بسیج هستند، فعال و مشغول به کار است.

طالبی با اشاره به نام گذاری 9 اردیبهت به نام روز بسیج کارگری خاطرنشان کرد: همزمان با رجعت پیکر پاک شهید عبدالحسین برونسی، اسوه فداکاری و تقوا به عنوان شخصیتی که از عرصه صنعت و تولید برخاست و در دفاع مقدس خوش درخشید و حماسه ساز شد، این روز به نام بسیج کارگری نام گرفته است.

شهیدان باغیانی؛ شهدای شاخص سال 93 بسیج کارگری

رییس سازمان بسیج کارگری با اشاره به انتخاب شهدای شاخص این قشر در سال جدید نیز گفت: در سال 93 یک پدر و دو فرزند شهیدش به نام های حاج غلامرضا، حاج محمود و حاج محمدحسین باغیانی به عنوان شهدای شاخص بسیج کارگری انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه در عرصه صنعت وتولید ، اقشار کارگران زحمت کش به واسطه روحیه متانت، مناعت، سخت کوشی و تلاشی که دارند از پیشینه موفق و وجهه خاصی در جامعه برخوردارند تاجایی که رهبر معظم انقلاب نیز بارها این قشر سخت کوش را مورد تفقد قرار داده اند.

طالبی ادامه داد: این قشر در دو جبهه صنعت و تولید و دفاع مقدس با دشمن جنگیده اند به طوری که هم نگذاشتند چرخ تولید در کشور تعطیل شود و هم در جبهه نبرد حق علیه باطل مردانه در برابر دشمن ایستاده و از اسلام و انقلاب دفاع کرده اند.

وی افزود: 14 هزار شهید دفاع مقدس از مجموعه صنعت و تولید وجامعه کارگری هستند که به ارواح پاک آن ها سلام و درود می فرستیم.

رییس سازمان بسیج کارگری ادامه داد: کارگران و فعالان صنعت و تولید امروز نیز با همه توان و ظرفیت خود در برابر همه تلاطم ها و مشکلاتی که استکبار جهانی سالیان اخیر در زمینه اعمال تحریم های ناجوانمردانه به وجود آورده در میدان ایستاده اند و با روحیه جهادی مشغول خدمت هستند.

رییس سازمان بسیج کارگری در ادامه این گفتگو در پاسخ به این سووال که طی این سال ها به چه میزان به اهداف ترسیم شده خود نزدیک شده اید، یادآور شد: از اواخر سا 88 تا به امروز اگرچه حدود 4 سال می گذرد اما در این مدت نیز توانسته ایم تا حدودی به اهداف کمی و کیفی که برای مجموعه تعریف کرده بودیم نایل شویم اما مسئله مهم این است که ما در این مدت توانسته ایم با درنظر گرفتن تحولات و اقتضائات جهانی، سازمان را در مسیر جدیدی قرار داده و دست به نوسازی و تحول ساختاری بزنیم.

سازماندهی 350 هراز نفر در مجموعه بسیج کارگری

وی با بیان اینکه امروز در سراسر کشور 350 هزار نفر در مجموعه بسیج کارگری سازماندهی شده اند افزود: در این مدت توانسته ایم ظرفیت نیروی انسانی خود را ارتقاء دهیم اگر چه تا تحقق همه اهداف مان مسیر طولانی در پیش داریم.

این مقام مسوول با بیان اینکه مردم نیز با ید از تولید ملی و کالای ایرانی حمایت کنند و الگوی مصرف خود را تنظیم کنند، گفت: باید بتوانیم با ابتکار عمل، نوآوری، خود اتکایی و خودباوری به جایی برسیم که اگر دشمن ما را تحریم می کند، خودمان نیاز کشور را از دل عرصه تولید و صنعت داخلی تامین کنیم و این مهم ترین وظیفه ما در این جنگ نابرابر تحمیلی اقتصادی است.

طالبی تصریح کرد: جمهوری اسلامی توانسته علی رغم همه کارشکنی های استکبار، به پیش برود و موانع ر از سر راه بردارد و پس از 35 سال به عنوان یک قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای در دنیا شناخته شود و به همین دلیل امروز استکبار به دنبال تسلیم کردن ماست و می خواهد زمینه سازش را فراهم کند تا به دنیا بگوید که ما ایران را به میزسازش کشاندیم اما ملت هرگز زیر بار خفت این سازش نخواهد رفت.

وی ادامه داد: اگرچه آمریکایی ها با حیله گری و شیطنت تلاش می کنند که باب های جدیدی را تحت عنوان مذاکره و سازش به سوی ایران باز کند که البته برای تامین منافع خود آن هاست چراکه استکبار جهانی دارای اختلاف مبنایی با ماست و آن هم وقوع انقلاب اسلامی در قرن بیستم و احیای اسلام است.

وی افزود: پیامی که مقاومت ملت ایران به جهان داده امروز تبدیل به آهنگ دلنواز بیداری اسلامی در منطقه شده است و امروز این استکبار است که  دچار چالش شده و زیر سووال رفته است چراکه تنها ما نیستیم که مقابل زیاده خواهی های آمریکا ایستاده ایم بلکه امروز همه ملت های آزاده در برابرزورگویی های استکبار ایستادگی می کنند.

اقتصاد مقاومتی فرمول جامعی برای برون رفت اقتصاد کشور از شرایط فعلی است

رییس سازمان بسیج کارگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است بنابراین اقتصاد مقاومتی فرمول جامعی است که هم راه برون رفت اقتصاد کشور از شرایط فعلی است و هم سیاستی مدت دار و ریشه ای است که رهبر معظم انقلاب از مدت ها قبل آن را در بیانات خود مطرح کرده بودند.

طالبی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف و کارویژه های مجموعه بسیج کارگری، تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد و فرهنگ است افزود: مقام معظم رهبری امسال را به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری فرمودند و در این زمینه وظایفی را که هربخشی باید انجام بدهد، مشخص است.

وی در پاسخ به این سووال که با توجه به نام گذاری سال از سوی رهبرمعظم انقلاب ، ارزیابی تان ازعزم جدی مسوولان کشور برای تحقق شعار سال 93 چیست؟ خاطرنشان کرد: اینکه مسوولان چقدر در عرصه اقتصاد توجه به این امر مهم را چقدر دریافته اند و در صدد عملی کردن راهکارهایی برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور هستند باید بگوییم با توجه به لبیک مسوولان به پیام رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد مقاومتی ، ما نیز در این زمینه خوشبین هستیم که دولت بتواند با اجرای صحیح سیاست هایی همچون هدفمندی یارانه ها، کاهش تورم، ایجاد اشتغال و حمایت همه جانبه از تولید ملی چرخ اقتصاد کشور را بچرخاند.

در عرصه فرهنگ خلأ جدی وجود دارد

 رییس بسیج کارگری ادامه داد: به نظر می رسد که در عرصه فرهنگ خلأ جدی وجود دارد که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به آن ابراز نگرانی کردند که البته ما معتقدیم فرهنگ کشور با شعار دادن و کلی گویی سر و سامان پیدا نمی کند همچنان که با خواب آلودگی و خستگی نیز نمی شود کار فرهنگی درستی انجام داد بنا براین از این جهت از که رهبر انقلاب در ادامه شعار امسال که تاکید بر اقتصاد و فرهنگ است، تعمّداً موضوع عزم ملی و مدیریت جهادی را نیز مطرح فرمودند.

طالبی همچنین در پاسخ به این سووال که مطالبه مردمی از مسوولان را چقدر در عزم آنها برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب تاثیرگذار می دانید، اظهارداشت: قطعا مطالبه مردم تاثیر دارد چراکه مردم همیشه نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند و در همه عرصه ها حضور پر رنگی داشته اند که اوج موج این حضور را در رقم زدن حماسه سیاسی از سوی مردم در همه انتخابات ها شاهد هستیم که در دنیا بی نظیر است.

وی تاکید کرد: ما هرجایی که به مردم فرصت حضور داده ایم آن ها به بهترین نحو ممکن عمل کرده اند و تنها راه نجات کشور و تداوم عزت ما اعتماد به ظرفیت درونی کشور است همان طور که در دفاع مقدس به توان نیروهای جوان خود اعتماد کرده و شاهد خلق شدن حماسه های بی بدیلی بودیم.

 وی اضافه کرد: امروز هم در جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم و در این جنگ باید به داشته ها و توان نیروهای خودی اعتماد و اتکا داشته باشیم.

رییس سازمان بسیج کارگری یادآور شد: آنچه من به عنوان یک فرد بسیجی که با واحدهای صنعتی و تولیدی کشور در ارتباط است، مشاهده می کنم آن است که بخش زیادی از عناصر متعهد و کسانی که دل در گرو انقلاب دارند از همه اقشار و طبقات همان طوری که در دفاع مقدس از سنگر حفاظت می کردند امروز هم از سنگر تولید حفاظت می کنند و با همه توان خویش پای کار هستند هرچند که برخی از بی تدبیرهای اقتصادی از جمله واردات بی رویه ممکن است در روحیه آن ها تاثیر گذار باشد.

وادادگی مسوولان در برابر بیگانه فاجعه است

وی در پاسخ به این سووال که اگر مسوولی بخواهد آینده و سرنوشت اقتصادی کشور را که مقام معظم رهبری آن را ترسیم کرده اند و نظام اسلامی پای آن ایستاده است، به مستکبرین گره بزند چه اتفاقی رخ می دهد گفت: اگر این مسئله اتفاق بیتفتد و مسوولان ما دچار وادادگی در برابر بیگانگان بشوند فاجعه است؛ ما در مذاکرات هم خیلی پیش رفته ایم و صادقانه برخورد کرده ایم و رهبر معظم انقلاب نیز این اجازه را صادر و فرموده اند من مخالف نیستم اما خوشبین هم نیستم.

بارها پوزه استکبار را به خاک مالیده ایم

 وی ادامه داد: مسوولان ما باید بدانند که استکبار اساسا با اسلام مشکل دارد و مسئله هسته ای و دیگر موضوعات بهانه ای بیش نیست و ما بارها در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی پوزه استکبار را به خاک مالیده ایم و آن ها از ما کینه دارند و تا جایی که بتوانند به ما ضربه می زنند که اگر مسوولی چنین تحلیلی نداشته باشد و کیان ملت در دستش باشد هم خود دچار مشکل می شود و هم برای کشور مشکل ساز خواهد شد چنان که ما از این دست افراد در گذشته نیز داشته ایم که ابتدا همراه انقلاب بوده اند اما در ادامه، از مسیر انقلاب منحرف شده اند.

طالبی خاطرنشان کرد: چه کسی فکر می کرد که حزب الله لبنان بتواند در مقابل استکبار و صهیونیسم مقاومت کند،  یا با وجودی اینکه آمریکا تمتم تمرکزش را به کار بست تا نظام سوریه را مضمحل کند و یک رژیم وابسته به خود را در آن کشور حاکم کند و  محور مقاومت را در منطقه تضعیف کند اما ناکام ماند و این پیروزی ها با الگو گیری از انقلاب اسلامی ملت ایران به دست آمده است.

سکان دار امنیت و ثبات در منطقه هستیم

وی ادامه داد: متاسفانه فرد یا افراد مرعوبی هستند که دریچه ای از غرب به سوی ما باز شود، مشکلات ما یک شبه حل می شود در حالی که آن ها دل پُری از ما دارند چراکه ما آن ها را ذلیل کرده ایم  و ابهت پوشالی شان را شکسته ایم و توانسته ایم با اتکاء به ایمان و توکل به خداوند از همه مسیرهای پر پیچ و خم به سلامت عبور کنیم و گرنه چه کسی فکر می کرد که ما بتوانیم دو فتنه 78 و 88 را نه تنها دفع کنیم که پس ازان نیز اقتدار ما روز افزون شد و سکان دار امنیت و ثبات در منطقه هستیم.

رییس سازمان بسیج کارگری  در پایان تاکید کرد:مسوولان کشور باید بدانند که حاکمیت ما به ریسمان ولایت فقیه گره خورده است  و رمز پیروزی ما در همه برهه های حساس نیز پیروی از ولایت بوده است  و ما را قادر ساخته که از موانع عبور کنیم.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه