از سوی فرمانده سپاه محمدرسوال‌الله(ص) انجام شد:

تقدیر از برنامه‌های قرآن و عترت بسیج کارگری تهران بزرگ

کد خبر : 224
سه شنبه 28 آبان 1392 - 16:17

در جلسه هم‌اندیشی قرآنی سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه حضرت محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ به مناسبت اولین سالگرد تأسیس این سازمان برگزار شد سازمان بسیج کارگری تهران بزرگ بعنوان یکی از اقشار نمونه در زمینه قرآن و عترت انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج کارگری کشور،در این نشست که با حضور، رییس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمدرسوال‌الله(ص) و جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص)، فرماندهان نواحی مقاومت بسیج و مسئولان کانون قرآن نواحی بسیج و مسئولان بسیج اقشار و  جمعی دیگر از مسئولان این عرصه در سالن عملیات سپاه تهران برگزار شد فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ، به نحوه شکل گیری سازمان قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: این نیاز دیده می شد که فعالیت های قرآنی به صورت سازماندهی شده انجام شود از این رو سازمان قرآن‌ وعترت بسیج سپاه محمدرسوال‌الله(ص) در 25 آبان ماه سال 1391 جهت سامان دهی فعالیت های قرآنی و اجماع این فعالیت ها تاسیس شد.

سردار کاظمینی ادامه داد: ما همواره  4 هدف را دنبال می کنیم؛ این چهار هدف نخست تقویت ایمان ها و باورهای دینی، سپس تربیت نیروهای مومن و انقلابی، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایجاد فضای اسلامی در جامعه هستند. برای تحقق این 4 هدف 20 اقدام راهبردی انجام داده ایم که یکی از این اقدام های راهبردی سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول الله(ص) است.

وی افزود: 10 فعالیت برای سازمان قرآن و عترت تعریف کرده ایم که ترویج  انس با قرآن، راه اندازی مهد های قرآنی، راه اندازی مکتب خانه های قرآنی، ترویج فرهنگ مفاهیم قرآنی، ترویج حفظ قرآن و ایجاد پردیس های قرآنی از جمله این فعالیت ها هستند.

فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران ادامه داد: در راستای راه اندازی مهدها و مکتب خانه های قرآنی سعی خواهیم داشت به تعداد محله های تهران بزرگ مهد قرآنی تاسیس کنیم، همچنین به تعداد پایگاه های بسیج خواهران  نیز مکتب‌خانه قرآنی تاسیس خواهیم کرد. در زمینه ترویج فرهنگ مفاهیم قرآنی، 100 هزار جلد کتاب با عنوان واژه‌های آسمانی منتشر و توزیع شد.

سردار کاظمینی همچنین افزود: ایجاد کارگاه های سبک زندگی، شناسایی نخبگان قرآنی و بهره بری از این پتانسیل ها، توجه به عترت در کنار قرآن و انجام کارهای رسانه ای و تبلیغاتی در زمینه قرآن و عترت از دیگر حیطه های کاری این سازمان است.

بنابر این گزارش در ابتدای این جلسه رییس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمدرسوال‌الله(ص)، دکتر رحیم قربانی گزارشی از فعالیت‌های قرآنی طی یک سال گذشته این سازمان ارائه داد و در ادامه فرماندهان نواحی مقاومت بسیج و مسئولان کانون قرآن نواحی بسیج به بیان انتقادات و مشکلات و پیشنهادات خود برای بهبود فعالیت های قرآنی پرداختند.

همچنین در این مراسم از فرماندهان نواحی مقاومت بسیج، مسئولان کانون قرآن نواحی بسیج، مسئولان بسیج اقشار و کسانی که در زمینه قرآن و عترت فعالیت‌های زیادی داشته‌اند، تجلیل و تقدیر شد و سازمان بسیج کارگری تهران بزرگ بعنوان یکی از اقشار نمونه در زمینه قرآن و عترت انتخاب شد.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه