مديرعامل كارخانه كبريت ممتاز:

مشكل كنوني صنعت، بروكراسي اداري است

کد خبر : 333
دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 - 14:10

مديرعامل كارخانه «كبريت ممتاز» مشكل كنوني صنعت كشور را بروكراسي اداري عنوان و اظهار اميدواري كرد با تلاش مسئولان ريشه آن برچيده شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری کشور، غلامرضا نعمت زاده ، با اشاره به خاطره اي از شهردار كنوني تبريز، گفت: زمان حضور وي در اتاق بازرگاني و در جلسه اي با كارفرمايان، سوالي مطرح كرد كه چگونه مي توان كسب و كار را رونق بخشيد و من با جوابي از حافظ(تو خود حجاب خودي حافظ از ميان برخيز!) گفتم كه اگر اداراتي كه مانع كسب و كار هستند را تعطيل كنيد كارها خود به خود حل مي شود.

وي نبودن مشوق هاي لازم را از ديگر مشكلات صنعت كشور دانست و بيان كرد: براي تشويق توليد بايد اهرم هاي مالياتي و موانعی كه پاي صنعتكار، معدن كار و كشاورز را مي گيرد برداريم تا سرمايه گذاران رغبت به سرمايه گذاري داشته باشند.

نعمت زاده با انتقاد از انباشت سرمايه در كارهاي غيرتوليدي همچون خريد زمين و ملك، افزود: مسئولان به جاي توليد كنندگان بايد از اين قبيل اشخاص كه سودي براي مملكت ندارند، ماليات دريافت كنند و صنعت را آن اندازه سودآور كنند و ظرفيت آن را بالا ببرند تا افراد به انباشت سرمايه هاي خود در زمين و ساختمان روي نياورند.

غلامرضا نعمت زاده افراد شاغل در كارخانه «كبريت ممتاز» را نزديك 200 نفر خواند و گفت: زماني را به ياد دارم كه سالانه 600 ميليون تومان ضرر مي داديم ولي الحمدالله در حال حاضر با گذر از آن مراحل سخت، به همت كارگران كارخانه و مديريت، به مرحله سوددهي رسيديم.

وي با بيان اينكه تلاش دارم با همه مشكلاتي كه در صنعت كشور وجود دارد، در توليد مملكت سهيم باشم، خاطرنشان كرد: در راستاي فرمايش هاي رهبر فرزانه انقلاب در قالب شعار امسال و سال هاي گذشته كه به اقتصاد تاكيد دارند، بازده توليد را بالا برديم و كارگران با همت خود، هم به كارخانه سود رساندند و هم خودشان بهره مند شدند.

مديرعامل كارخانه «كبريت ممتاز» با اشاره به پايين آمدن مصرف كبريت در كشور، تصريح كرد: با توجه به اين مشكل، خط توليد نئوپان و كودهاي ارگانيك را راه اندازي كرديم و توانستيم با اين كار مشكلات را برطرف كنيم.

وي افزود: پيش از اين، روزانه دو تا دونيم تن پوست درختي كه قابل استفاده نبود، مي سوزانديم ولي در حال حاضر با تبديل آن ها به كود كه جايگزين يا مكمل خوبي براي كودهاي شيميايي است، از هدر رفت انرژي و سرمايه جلوگيري مي شود.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه