کارآفرینی با حداقل امکانات:

امام جماعتی که اشتغال زایی می کند

کد خبر : 694
چهارشنبه 8 آبان 1392 - 07:51

امام جماعت مسجد جامع قدیمی بافق در یک ابتکار جالب موفق شده است عده کثیری از زنان بی بضاعت این شهرستان را سرکار ببرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج کارگری کشور به نقل از بسیج نیوز، شهر قدیمی بافق در استان یزد از شهرهای قدیمی کشور به شمار می رود که مسجد جامع قدیمی آن آوازه این شهر را به خارج از استان و حتی کشور رسانده است.

این مسجد که آثار تاریخی قدیمی هم به شمار می رود همواره بازدیدکنندگان خاص خود را دارد و مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. اما این بار بهانه ما برای این که به سراغ این مسجد قدیمی برویم امام جماعت این مسجد بود. حجت الاسلام جیحانی استاد حوزه علمیه بافق و امام جماعت این مسجد قدیمی با یک ابتکار جالب موفق شده است که تعداد زیادی از زنان بی بضاعت این استان را سرکار ببرد.

وی در خصوص ابتکارش به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج گفت: بعد از توصیه رهبر انقلاب در خصوص کار آفرینی و تحقق اقتصاد مقاومتی تصمیم گرفتیم حرکتی در این جهت انجام دهیم تا در کنار آن شاهد رشد اقتصادی و بهبود وضع معیشت مردم شویم.

این استاد حوزه افزود: نان محلی شهر ما از بهترین محصولات شهر و جز سوغات ما به حساب می آید و ما با استفاده از همین دستاورد خوبمان توانستیم با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) شرکت تعاونی با نام گل گندم تاسیس کنیم و به وسیله تنورهای زمینی و هیزم با حداقل امکانات بخش زیادی از زنان بی بضاعت شهرمان را سرکار بیاوریم.

امام جماعت مسجد جامع شهرستان بافق در پایان گفت: یکی از اتفاقات مثبتی که بعد از تاسیس شرکت اتفاق افتاد این بود که اکثر زنان شهر ما توانستند از این طریق با تولید نان محلی کسب درآمد کنند و همچنین نوعی کارآفرینی خوبی در سطح شهر انجام شد که منجر به تحقق فرمایش رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی حتی در بعد اندکی شد که این بسیار ارزشمند است.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه