ایجاد التهاب در بازار سکه و ارز حرام است

کد خبر : 553
سه شنبه 11 مهر 1391 - 03:48

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در استفتایی دیدگاه خود را درباره سوداگری در بازار ارز و سکه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری بیش از چند ماه است که نوسان غیرمعقول و بسیار زیاد بازار سکه و ارز، همه را وسوسه کرده است تا با خرید یکی از این دو کالای سرمایه‌ای و فروش آن به سودهای کلان بادآورده برسند؛‌ سودایی که خیلی‌ها را به فرش خاک فقر رسانده است و خیلی‌ها را به عرش افلاک ثروت.

 پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله نوری همدانی با انتشار استفتایی در این باره دیدگاه ایشان را درباره سوداگری در بازار ارز و سکه اعلام نمود.

در ادامه متن دقیق پرسش و پاسخ را می‌خوانید:

 پرسش: با توجه به بازار ملتهب بعضی از کالاها مانند ارز و سکه، حکم کسانی که با امید سودهای کلان وارد این بازار شده و به التهاب آن دامن می زنند، چیست؟، و آیا درآمدهای گاها زیاد، ناعادلانه و بدون تلاش این افراد از این بازارهای ملتهب حلال است؟

 پاسخ آیت الله نوری همدانی: اگر ورود این افراد بر بازار اثر بگذارد و موجب کمبود کالا شود، بازار داغی درست کند حرام است و این کسب برکت نخواهد داشت.

این در حالی است که پیش از این نیز با نوسان بازار بسیاری از اقلام خوراکی مانند گوشت، شیر، تخم مرغ و . . . که از کالاهای اساسی زندگی مردم به شمار می‌آیند، مراجع تقلید با موضع گیری انتقادی، افزایش قیمت کالاهای اساسی را توجیه ناپذیر و غیرقابل پذیرش خوانده بودند.

رشد نوسان  شگفتی آور و بی سابقه  بازار ارز و  سکه در کشور پس از اعلام راه اندازی مرکزی با عنوان مبادلات ارزی،‌ سیر صعودی ناباورانه‌ی به خود گرفت و دلار 2600 تومانی را به یکباره تا بالای 3000 تومان افزایش قیمت داد.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه