رئیس سازمان صنعت استان تهران:

صادرات کشور رشد منفی داشته است/ جوایز صادراتی نباید حذف می شد

کد خبر : 695
چهارشنبه 8 آبان 1392 - 07:58

رئیس سازمان صنعت استان تهران سه دلیل کاهش صادرات غیرنفتی را اعلام کرد و گفت: حذف جوایز صادراتی تاثیر منفی دارد.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج کارگری کشور، یدالله صادقی در خصوص صادرات استان تهران در سال های اخیر  اظهار داشت: در سال 91 میزان صادرات استان تهران در مقایسه با سال 90، 47 درصد رشد داشته و ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی در سال 91، 3.7 میلیارد دلار بوده که این رقم در سال 90، 2.5 میلیارد دلار بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه سازمان توسعه تجارت باید 14 درصد رشد را تجربه می‌کردیم، گفت: با توجه به رشد 47 درصدی که استان تهران در سال 91 داشت نشان می‌دهد نرخ رشد نسبت به هدف مورد نظر 25 درصد بیشتر بوده است. در 5 ماهه ابتدایی سال 92 میزان صادرات استان تهران کاهش یافته که این موضوع نیز به دلیل تصمیمات اتخاذ شده برای صادرکنندگان در سال گذشته بوده که منجر به دلسردی صادرکنندگان شده است.

رئیس سازمان صنعت استان تهران با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کاهش صادرات در سال 92 به دلیل تحریم‌ها بوده است ادامه داد: در سال 90 صادرات خدمات فنی و مهندسی بیش از 96 درصد صادرات را به خود اختصاص داده و در سال 91 نیز حدود 91 درصد خدمات فنی و مهندسی مربوط به استان تهران بوده است.

صادقی در پایان با اشاره به حذف جوایز صادراتی بیان کرد: این جوایز صادراتی تاثیر زیادی بر روی رقابت پیمانکاران خارجی و داخلی در پروژه‌ها دارد.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه