در جلسه کارگروههای تخصصی بیان شد:

طالبی:شورای عالی قشر بسیج کارگری اتاق فکر ماست

کد خبر : 200
دوشنبه 24 تیر 1392 - 09:57

در این جلسه که با حضور رئیس واعضاء شواری عالی قشر در کارگروههای تخصصی اقتصاد مقاومتی و حلقه‌های صالحین برگزار شد رئیس سازمان بسیج کارگری گفت: شورای عالی قشر به عنوان اتاق فکر بسیج کارگری به محل تصمیم سازی کلان برای این قشر تبدیل شده است.

 

در این جلسه که با حضور اعضاء شواری عالی قشر در کارگروههای تخصصی اقتصاد مقاومتی و حلقه‌های صالحین برگزار شد "رمضانعلی طالبی" رئیس سازمان بسیج کارگری به بیان محورهای موضوعی جلسه و شورای عالی قشر پرداخت.

وی با بیان این‌که شورای عالی قشر به عنوان اتاق فکر سازمان بسیج کارگری به محل تصمیم سازی کلان برای این قشر تبدیل شده است افزود: از اهدافی که در جلسات شورای عالی و کارگروه‌های تخصصی دنبال می‌شود این موضوع است ‌که دایره عملکرد نخبگان در تصمیم سازی برای موضوع کار و تولید گسترده شود.

 وی با اشاره به اینکه در تشکیل شورای عالی بسیج کارگری به تشکیل جلسات عمومی شورا اکتفا نشده است افزود: در ذیل این شورا، کارگروههای تخصصی پیش‌بینی کردیم، که این کارگروه‌ها بازوان مشورتی تخصصی در حوزه‌های مربوطه برای شورای عالی بسیج کارگری است.

وی بیان کرد: کارگروه اقتصاد مقاومتی با رویکرد احصاء موانع و مشکلات پیش‌روی تولید و صنعت و ارائه راهکارهای عملی و کارگروه حلقه های صالحین برای سیاستگذاری در جهت اتصال فرهنگ بسیج با صنعت و تولید و ارتباط نزدیکتر میان صنعتگران و تولیدکنندگان و کارگران با بسیج شکل گرفته است.

در ادامه سرکار خانم "ایراندخت عطاریان" رئیس شورای عالی قشر بسیج کارگری موضوعاتی بیان نمود.

وی گفت: اعضای این کارگروه های ویژه که ترکیبی متشکل از شخصیت های سیاسی، فرهنگی، دانشگاهی و صاحب نظران و متخصصان حوزه های اقتصادی است شامل کارگروه صالحین، ولایت مداری، پدافند غیر عامل، اقتصاد مقاومتی، خودباوری و بهره وری، ارتقای کیفیت تولید و ارتقای دانش فنی می باشد.

وی که در حضور جمعی از اعضاء شورای عالی قشر بسیج کارگری و کارگروههای تخصصی سخنرانی می کرد درباره جایگاه و برنامه های این کارگروه‌ها اظهار داشت:  شورای عالی قشر بسیج کارگری کشور به عنوان یک نهاد و تشکل غیر دولتی تلاش دارد همسو با سیاست های کلان و اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین مبتنی بر رهنمودهای حکیمانه و عالمانه مقام معظم رهبری( مدظله العالی)و نصبالعین قرار دادن فرامین معظم له و اجرای آن در حوزه اقتصادی به ویژه عرصه تولید و کار آفرینی، منویات مقام عظمای ولایت را محقق نماید.

عطاریان ادامه داد: فعالان اقتصادی به ویژه کارگران بسیجی در فضای کسب و کار کشور به خصوص در عرصه تولید و کارآفرینی جایگاه خاصی در میان اقشار جامعه دارند و با توجه به امکانات و توانمندی ها موجود در بنگاه های تولیدی و اقتصادی باید با یک برنامه ریزی هدفمند و سامان یافته در امتداد اسناد بالا دستی کشور همچون سند بیست ساله چشم انداز، برنامه پنجم توسعه در مسیر افزایش تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد و اقدامات کارگروه های تشکیل شده در شورای عالی قشر بسیج کارگری کشور باید در جهت راهبردها، سیاست ها و برنامه های تعیین شده باشد اظهار داشت: توانمندی و ظرفیت بالقوه اعضای کارگروه ها و همچنین تجربه و سابقه بسیاری از این افراد در حوزه تولید و اشتغال این فرصت را برای جامعه بزرگ کارگران بسیجی مهیا کرده تا در سال حماسه سیاسی و اقتصادی با پیروی و اطاعت از فرامین رهگشا مقام معظم عظمای ولایت حماسه دیگری را در عرصه اقتصادی و با هدف اعتلا و اقتدار اقتصادی رقم زده شود تا شاهد شکوفایی و موفقیت اقتصادی کشور باشیم.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه