آیت الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه میبد:

کارفرمایان و دولت در تکریم کارگران بعنوان ستونهای اقتصاد کشور همت کنند

کد خبر : 297
شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 08:41

امام جمعه میبد با اشاره به اهمیت کارگران در چرخه اقتصادی کشور تصریح کرد: وظیفه کارفرمایان و دولت احترام و تکریم و تامین معیشت کارگران بعنوان ستونهای اقتصاد کشور است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج کارگری کشور، آیت الله اعرافی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان میبد با گرامی داشت هفته بسیج کارگری و روز کار و کارگر و قدردانی از تلاش‌های مهندسان و کارگران در عرصه صنعت گفت: امروز بیش از ده میلیون نفر در بیش از ۷۰۰شهرک صنعتی در کشور فعالیت دارند که یکی از ارکان مهم اقتصاد محسوب می شوند و این جامعه عظیم،‌ مایه رشد و ارتقاء کشور است که باید قدر دانسته شود.امام جمعه میبد با اشاره به اهمیت این قشر زحمتکش در چرخه اقتصادی کشور تصریح کرد: وظیفه کارفرمایان و دولت احترام و تکریم و تامین معیشت کارگران بعنوان ستونهای اقتصاد کشور است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه، توجه به مسائل محیط زیست و سلامت کارگران و توجه به مسائل فرهنگی کارگران را از دیگر وظایف کارفرمایان دانست و افزود: کارفرمایان باید طوری عمل کنند که هم صنعت خودشان را رشد بدهند و هم محیط زیست و کارگران را از آسیب ها مصون بدارند.

وی همچنین بر توسعه تعاونی ها از سوی دولت تاکید کرد و افزود : این کار باعث می شود کارگران در کنار کار از سرمایه برخوردار باشند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: وظیفه کارگران این است که با تعهد، کارشان را دقیق و درست انجام دهند تا کالایی که از کارخانجات داخلی بیرون می رود از لحاظ کیفی مطابق با استانداردهای داخلی و حتی معیارهای جهانی باشد.

امام جمعه میبد با بیان اینکه صنعت پیشرو و پاک نیازمند معیارهای جهانی و استاندارد است، تحقق شعار رهبر عظیم الشان انقلاب را در گرو صنعت سالم و کارگران متعهد دانست.

 

 

 

 

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه