آخرین گفتگو طالبی با خبرنگار بسیج کارگری در سال 93

کارگران بسیجی واحدهای تولیدی و صنعتی خود را سنگر و جبهه واقعی امروز خود می دانند /کارگران قشر شریف و زحمت کش و پرتلاش هستند

کد خبر : 1598
سه شنبه 18 فروردین 1394 - 11:26
رمضانعلی طالبی

رمضانعلی طالبی با گفتگو با خبرنگار بسیسج کارگری گفت:کارگران بسیجی واحدهای تولیدی و صنعتی خود را سنگر و جبهه واقعی امروز خود می دانند.

به گزارش خبرنگار بسیج کارگری کشور، رمضانعلی طالبی مسئول بسیج کارگری کشور در گفتگو با خبرنگار بسیج کارگری کشور به سوالات خبرنگار این گونه پاسخ داد:

به نظرشما معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتي چيست؟

مفهوم اقتصاد مقاومتی همانطور که حضرت آقا فرمودند یعنی اتکا به داشته های درون کشور و نظام و چشم ندوختن به دست دیگران است. تجربه موفق 36 ساله انقلاب اسلامی نشان می دهد که ما با اتکا به خداوند بزرگ، اعتماد به فکر و اندیشه جوانان ایران اسلامی توانستیم از همه ی چالش هایی که استکبار جهانی پیش روی ما گذاشت موفق عبور کنیم.

 نقش بسيج در تبيين اقتصاد مقاومتي را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟ مثلاً بسيج براي تقويت كار و توليد كه از اصول اقتصادي مقاومتي است چه كاري مي‌تواند انجام دهد؟

بسیج و اندیشه و تفکر آن از اصلی ترین راهبرد های صیانت از انقلاب اسلامی است. بنابراین برای گفتمان سازی ابعاد اقتصاد (مقاومتی) که یکی از راهبردهای عمقی و انقلابی حضرت آقا برای برون رفت از مشکلات و چالش های موجود اقتصاد است. بسیج نقش محوری دارد بویژه اینکه حضرت آقا نقش های 12 گانه آحاد جامعه، دولت وغیره... در این راهبرد تعیین کرده است.

ارزیابی شما از نقش کارگران بسیجی در تحریم های کشور ما چیست؟

کارگران ما قشر شریف و زحمت کش و پرتلاش هستند و انصافاً هم در آغاز انقلاب اسلامی و در ادامه در 8 سال دفاع مقدس عمق تعهد و فداکاری و ایثارگری خود را هم در عرصه تولیدو هم در عرصه مقابله با استکبار جهانی نشان دادند و 14000 شهید تقدیم به اسلام و انقلاب کردند.
 بنابراین عرصه تولید با داشتن بالای 3000 نفر بسیجی سازماندهی شده در قالب پایگاه های مقاومت نقش محوری در مقابله با توطئه دشمنان انقلاب اسلامی بویژه در تحریم ایفا می کنند. کارگران بسیجی عزیز ترفند دشمنان انقلاب اسلامی در مقابله با تولید را با خون و پوست خود احساس کرده اند و با همه توان و تلاش خود و با تشکیل حلقه های صالحین برای ارتقاء مهارتهای فردی و گروهی خود اعم از فنی و معرفتی و بصیرتی اقدام می کنند. آنها امروز واحدهای تولیدی و صنعتی خود را سنگر و جبهه واقعی امروز خود می دانند چراکه به قول فرمایش حضرت آقا امروز استکبار جهانی جنگ تحمیلی اقتصادی را بر ما تحمیل کرده است بنابراین همه پتانسیل و ظرفیت خود را برای مقابله با تحریم بکار می برند. امروز تمام ظرفیت بسیج برای تحقق اقتصاد مقاومتی ساماندهی شده است.

و در طول دو سال اخیر اقدامات عملی و امیدوار کننده در سایر عرصه ها انجام گرفته است. ساخت قطعات تحریمی وارداتی امروز انگیزه اصلی کارگران پرتلاش عرصه های صنعت و تولید است.

با توجه به تاكيدات مكرر مقام معظم رهبري در اجراي اصول اقتصاد مقاومتي بسيج کارگری کشور در تحقق این دستور چه اقداماتي انجام داده يا قرار است از چه راهكارهايي بهره ببرد ؟

سازمان بسیج کارگری با اصلاح ساختار و سازمان خود، روی ارتقاء بهره وری، افزایش دانش فنی، کاهش هزینه تولید، کاهش مصرف انرژی و... تمرکز کرده و با راه اندازی حلقه های صالحین  نسبت به افزایش مهارتهای فنی آگاهی های بصیرتی و اشراف بر محیط پیرامونی را، بویژه ارتقاء توانمندی خانواده ها اقدام می نماید.

 شما نقش بسیج را در امر به معروف و نهی از منکر چقدر دخیل می‌دانید و راهکارهای شما برای اجرای پررنگ تر کردن این فریضه در جامعه چیست؟

خوشبختانه امروز فضای تولید ها ، فضای صمیمی همراه با منطق است. و ما با تفاهم فرماندهان پایگاه بسیج کارگری در عرصه های صنعت و تولید نسبت به انجام این فریضه الهی اقدام می کنیم دز سال 93 موضوعات کم کاری و اقامه نماز در سال 94 کاهش مصرف انرژی از جمله مواردی است که برای کمک به تولید تلاش می شود امروز با تشکیل شورای امر به معروف در واحد های تولیدی نسبت به بررسی همه عواملی که به نحوی محل ارتقاء شرایط تولید هستند مورد بررسی عمیق قرار می گیرد و با همکاری کارشناسان خبره نسبت به رفع این نواقص اقدام می شود.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه