صادرات 53 درصد سیمان کشور توسط راه‌آهن شرق

کد خبر : 6298
یکشنبه 7 آذر 1395 - 08:19

مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: این اداره‌کل حمل 53 درصد از سیمان صادراتی که توسط بخش ریلی کشور انجام می‌شود را برعهده دارد.

به گزارش سازمن بسیج کارگری کشور، محمدابراهیم اقبالی اظهار داشت: اداره‌کل راه‌آهن شرق با یک هزار کیلومتر خط اصلی بزرگترین منطقه ریلی کشور بوده که در محدوده سه استان خراسان رضوی، جنوبی و یزد واقع شده و علی‌رغم قدمت کم توانسته است در بسیاری از شاخص‌های عملکردی از نواحی با سابقه راه‌آهن سبقت بگیرد.

وی تصریح کرد: این اداره‌‌کل حمل 53 درصد از سیمان صادراتی که توسط بخش ریلی کشور انجام می‌شود را برعهده دارد و در شاخص تن کیلومتر بار حمل شده با بیش از 2 میلیارد تن کیلومتر رتبه دوم در بین مناطق نوزده‌گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای اداره‌کل راه‌آهن شرق به مرکزیت طبس ثبت شده است.

مدیرکل راه‌آهن شرق عنوان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در کل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران 208 هزار و 979 تن سیمان توسط سه هزار و 323 واگن حمل شده که سهم راه آهن شرق از این میزان 110 هزار و 652 تن سیمان با یک هزار و 717 واگن بوده است که 53 درصد را در برمی‌گیرد.

اقبالی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه با 305 هزار و 438 تن تخلیه بار رشد 391 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

وی تنوع در نوع بارگیری و بارگیری شبانه را از دلایل افزایش بارگیری محموله‌های سیمان در این منطقه ذکر کرد و ادامه داد: در این خصوص به سایر نواحی نیز الگو داده‌ایم.
مدیرکل راه‌آهن شرق مقصد سیمان‌های صادراتی را کشورهای آسیای میانه و CIS عنوان کرد.

 

منبع خبر/ تین نیوز

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه